NYHED 26.08.22

Film: Verdens bedste byfortætning?

Flere og flere tiltrækkes af livet i Aarhus, og for hvert år vokser byen med ca. 4000 flere indbyggere. Inden for de seneste 10 år er byen vokset både i højden og bredden, og alt tyder på, at den udvikling fortsætter. Men hvordan sikrer vi en udvikling af byen uden at give køb på byens kvaliteter, åndehuller og hvordan hænger fortætning sammen med en bæredygtig udvikling af Aarhus?

Foto: Jonas Petri

Byfortætning er nærmest blevet et skældsord i Aarhus. Men fortætning kan gøres på mange gode måder. Filmen er en del af projektet ”Arkitekturens stemme” i Arkitektforeningen Østjylland, der blandt andet skal kvalificere dialogen om byudviklingen. Filmen havde premiere til arrangementet med samme titel, der blev holdt for fagfolk og borgere den 18. august i Dokk1.

Tak til Metin Lindved Aydin, Mikkel Frost, Søren Martinussen, Ole L. Mikkelsen og Anne Mette Boye for at bidraget til filmen.