NYHED 15.03.21

Hvem er vi og hvad går vi egentlig og laver?

Arkitektforeningen er på gaden med Indblik 2020, der giver et overblik over projekter, aktiviteter og politiske indsatsområder, som vi har sat i søen i 2020 – og som i vid udstrækning fortsætter ind i 2021. Læs blandt andet om vores arbejde med kommunerne og den bæredygtige dagsorden – herunder forberedelserne op mod UIA’s verdenskongres 2023 i København.

I 2020 kårede Arkitektforeningen Danmarks første arkitekturborgmester. Det skete med en nystiftet borgmesterpris, som tildeltes Køges borgmester, Marie Stærke, der har gjort arkitektonisk kvalitet til omdrejningspunkt for byens udvikling. Forsiden af Indblik 2020 viser Køge Nord Station af COBE, Dissing+Weitling og COWI. Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST.

Føler du også, det kan være svært at gennemskue, hvad Arkitektforeningen egentlig går og laver – og hvad vi arbejder for? Så kig med I vores Indblik 2020, som samler op på året der er gået – og på mange måder peger videre frem, da de fleste af vores indsatser er lange seje træk over flere år.

Du kan også få et indblik i, hvordan gruppen af MAA’er er sammensat, og hvor de kommer fra. Og du kan komme med helt “back stage” og læse om, hvordan vi har arbejdet med Arkitektforeningens mål og strategi for 2019 – 2021.

Sussi Heimburger

sh@arkitektforeningen.dk