NYHED 05.04.22

Nyt call: Byd ind med 'side events' under Arkitekternes Verdenskongres

Vil du i dialog med verdens arkitekter om, hvordan vi sammen når FNs verdensmål? Nu er det muligt at byde ind med 'side events' under verdenskongressen for arkitekter i København i juli 2023.

Deltager man med et side event bliver man del af en international begivenhed, som forventes at tiltrække op imod 10.000 delegerede fra hele verden. Foto: Søren Svendsen og BLOX

Hovedstaden kommer på den anden ende, når verdens arkitekter kommer til verdenskongres fra den 2.-6. juli 2023. Det er den internationale arkitektforening UIA, som står bag kongressen, der under temaet Sustainable Futures – Leave No One Behind, inviterer til at fremhæve og diskutere ny forskning og praktiske løsninger til at nå FNs 17 verdensmål.

Med et nyt call inviterer kongressen aktører i det byggede miljø til at byde ind med aktiviteter og events. De såkaldte ‘side events’ kan finde sted under dagene for kongressen, men uden for Bella Centret, der bliver begivenhedens centrum. Det kan for eksempel være i byrummet, på vandet, i naturen eller med ny arkitektur eller kulturarven som ramme.

Deltager man med et event, får man mulighed for at blive en del af kongressen, som er verdens største og mest prestigefyldte af sin slags og forventes at tiltrække op imod 10.000 delegerede fra hele verden. En stor del af de besøgende forventes at ville besøge og opleve lokal arkitektur, bygningskultur og byudviklingsprojekter, når det officielle dagsprogram slutter omkring kl. 16.00.

Hvornår skal man senest byde ind med et side event?

Frist for at byde ind er den 15. januar 2023.

Hvad kan et side event være?

Et side event kan spænde vidt – fra byvandringer til projektbesøg, fra talks til debat eller roundtable. Og fra receptioner til middage, picnic eller fællessang. Alle side events markedsføres under det officielle logo i det samlede program for kongressen og via website, app etc.

Alle events skal bidrage til at understøtte kongressens overordnede tema, Sustainable Futures – Leave No One Behind, og inkludere værdier som bæredygtighed, inklusion og tilgængelighed. Konkret betyder det, at alle events bør:

• Have direkte relevans for kongressens overordnede tema
  • Kommunikeres på engelsk. Såfremt dansk eller et andet sprog er bærende for eventet, skal dette fremgå i beskrivelsen
  • Have en ligelig kønsfordeling i indhold og oplægsholdere
  • Tilstræbe en global balancering i valg af indhold og oplægsholdere
  • Have en bæredygtig tilgang til materialer, transport, catering etc.
  • Være inkluderende og tilgængelige – er adgang kun mulig via trapper eller andre fysiske barrierer skal dette fremgå af beskrivelsen
  • Bidrage til at realisere FNs verdensmål

Vil I holde et side event?

Vær med

Læs mere og byd ind via hjemmesiden for verdenskongressens sekretariat UIA Cph 2023. Foto_Daniel Rasmussen og Copenhagen Media Hub

Tilmed dig nyhedsbrevet for World Congress of Architects

Tilmeld dig her

Hold dig opdateret om verdenskongressen for arkitekter i København i juli 2023.