NYHED 22.03.23

Open Call: Tag del i arkitekturdebatten på Kulturmødet Mors

År for år har arkitektursporet på kulturmødet Mors vokset sig større - særligt omkring Arkitektforeningens ikoniske gule campingvogn. Vil du være med til at præge dagsordenen og udbrede arkitekturdebatten i år, så er det nu, du har mulighed for at sende dine forslag til oplæg og debatter eller noget helt tredje. Vi skal have dit forslag senest den 22. april for at få det med i det samlede program.

Sussi Heimburger

sh@arkitektforeningen.dk

For 10. år i træk afholdes Kulturmødet Mors i Vestjylland i slutningen af august. Her samles kunstnere, beslutningstagere, meningsdanner og nysgerrige borgere, for at lade sig inspirere og blive klogere i fællesskab. Sidste år deltog 32.000 gæster og ca. 30 arkitekt MAA’ere deltog i debatter, med oplæg, workshops m.m.

I år løber det velbesøgte kulturmøde af stablen fra torsdag den 24. august til søndag den 26. august og temaet er Norden. Under det overordnede tema kører seks temaspor: Demokrati og samfund, Næste Generation, Grøn Fremtid, Trivsel og Sundhed, Medier og teknologi, Fremtid og forretning.

Invitation til alle MAA’ere

Arkitektforeningen Vestjylland har været med siden kulturmødet startede med ”Arkitekturcaféen Den Gule Campingvogn”, som efterhånden er blevet et ikonisk sted, for de mange besøgende med interesse for arkitektur og udviklingen af vores byer og landskaber. Sidste år bød programmet i ”Den Gule Campingvogn” på hele 30 arrangementer arrangeret af Arkitektforeningen Vestjylland, Arkitektforeningen Nordjylland, Morsø Kommune samt Utzon Center, som er gået sammen om at lave et spændende program igen i år.

”Med temasporene sætter Kulturmødet Mors fokus på kunstens og kulturens betydning og ansvar for det samfund, som vi er fælles om, og den fremtid, som vi ønsker at skabe. Vi står i en tid, hvor verden er under forandring. Det er tydeligt, når vi taler klima, demokrati, velfærd og værdier som ligestilling og mangfoldighed. Og det kræver handling og nye svar. Derfor håber jeg at rigtigt mange arkitekter, har lyst til at byde ind i debatten i år på kulturmødet”, udtaler Therese Agerkilde, som er leder af Arkitektforeningen Vestjylland.

Byd ind i programmet frem til den 22. april 2023

Har du lyst til at bidrage til programmet ved Arkitekturcaféen Den Gule Campingvogn, så ring eller skriv til Therese@agerkilde.com. Du kan også ringe til Therese og høre nærmere på mobil 22 15 03 08.

Læs mere om kulturmødet

Sussi Heimburger

sh@arkitektforeningen.dk

Om Kulturmødet Mors

Kulturmødet Mors afholdes i Nykøbing Mors. I år fejres kulturmødet 10-års jubilæum ved at række ud til kunstnere og kulturfolk fra hele Norden.

Sidste år bestod programmet af +600 arrangementer fordelt på mere end 25 scener, og ca. 32.000 gæster deltog i løbet af kulturdagene.

Kulturmødet Mors 2022, Diversitet og demokrati i byudviklingen
Debat om dekokratiske processer i byudviklingen med MAA’erne Asal Mohtashami, Christine Bjerke, Eske Bruun, Søren Kristensen og Jeanette Frisk.
Kulturmødet Mors 2023
Debat om behovet for nyt fokus på renovering og transformation frem for nedrivining og nybyggeri. med MAA’erne Marco Berenthz, Ebbe Lavsen og Johnny Svendborg (forperson i Arkitektforeningen). Foto: Hans Ravn
Kulturmødet vokser år for år. Sidste år med ca. 32.000 gæster og herunder 30 arkitekter. Foto: Emilie Koefoed