NYHED 15.06.22

Invitation: Tre nye faglige netværk om udviklingen i Østjylland

Vil du være med til at styrke den faglige debat om udviklingen og den arkitektoniske kvalitet i Østjylland? Så opretter vi nu tre nye netværk, der kigger på tre højaktuelle udfordringer: byfortætning, klimasikring af byerne og udviklingen af landsbyerne. De tre netværk er målrettet arkitekter og andre faggrupper, der beskæftiger sig med byudvikling.

Andelssamfundet i Hjortshøj er et laboratorium for bæredygtig livsstil. Tegnet af Cubo Arkitekter. P+P Arkitekter har været bygherrerådgiver. Foto: Martin Schubert

Vil du vide mere? Kontakt:

Trine Lybech Madsen

Arkitekt MAA

tlm@arkitektforeningen.dk

I forbindelse med projektet Arkitekturens Stemme, som skal være med til at sætte arkitekturen på dagsordenen i hele Østjylland, sætter Arkitektforeningen Østjylland tre nye netværk i søen. De skal styrke fagligheden og samarbejdet om tre temaer under overskrifterne:

• Verdens bedste byfortætning
  • Det er dejligt på landet
  • Vandet og byerne

Det er dejligt på landet

I første omgang har du mulighed for at blive en del af netværksgruppen om temaet ”Det er dejligt på landet”.

I netværket vil vi vidensdele og diskutere, hvordan det gode liv på landet skabes, og hvordan udviklingen af landsbyer ikke kan ske på samme måde, som man udvikler for eksempel forstaden.

Vi skal se på nye boformer, nye rammer for fællesskaber og hvordan arkitektur kan være med til at skabe det gode liv på landet. Netværket skal desuden være med til at kvalificere programmet for en konference om emnet, der afholdes september 2022.

Netværksgruppens arbejde skal munde ud i en række anbefalinger til hvordan vi fremover kan skabe det gode liv på landet, og anbefalingerne deles efterfølgende til relevante medier.

Har du lyst til at være med i gruppen så send meget gerne en mail til tlm@arkitektforeningen.dk med et par linjer om dig selv, og hvordan du kan spille ind i dagsordenen.

Praktisk information:

• Vi mødes tre gange det næste halve år hvor projektet Arkitekturens stemme kører, herefter kan netværket fortsætte, men ikke som et faciliteret netværk.
  • Til hvert netværksmøde behandles et centralt emne under temaet.
  • Til møderne tager vi aktuelle problemstillinger op, får oplæg fra fagfolk, der arbejder aktivt med emnet.

Netværksgruppen er gratis, og der vil være let forplejning til møderne.

Netværket drives af arkitekt MAA Trine Lybech Madsen, projektleder for Arkitekturens Stemme.

Det første møde i gruppen finder sted den 30. juni fra 15-17

Til det første møde sætter vi fokus på den aktuelle udvikling uden for de større byer i Østjylland.

Mødet vil blive afholdt på Arkitektskolen Aarhus.

Meld gerne tilbage om DU har lyst til at være med i netværksgruppen og blive lidt klogere på, hvordan vi sammen skaber det gode liv på landet.

Vil du vide mere? Kontakt:

Trine Lybech Madsen

Arkitekt MAA

tlm@arkitektforeningen.dk

Foto: Martin Schubert

Bliv en del af netværket

Det er dejligt på landet

Hvordan skaber vi det gode liv på landet? Kom til første netværksmøde den 30. juni, og vær med til at diskutere, hvordan nye boformer, nye rammer for fællesskaber og arkitektur gør en forskel.

Meld dig til
Filtrér: Arkitektforeningen