NYHED 20.12.22

Se eller gense debatten: Når mennesket ikke er i centrum

Se eller gense debatten "Når mennesket ikke er i centrum" med bl.a. den italienske filosof Emanuele Coccia, forfatteren bag bogen "Planternes Liv", og Mette Skjold, CEO hos SLA.

Mie Dyreberg Haldrup

(+45) 2886 9844

mh@arkitektforeningen.dk

Kan vi bruge en større forståelse af naturen og en tværfaglig tilgang til at løse nogle af nutidens største urbane problemer? Og er vi overhovedet i stand til at sætte gang i en udvikling, hvor vi ikke tænker mennesker som omdrejningspunktet for det hele? Se eller gense debatten med den italienske filosof Emanuele Coccia, forfatteren bag bogen “Planternes Liv”, og Mette Skjold, CEO hos SLA, der er et ”naturbaseret designstudio.” Dagen sluttede med en levende debat om, hvordan vi kan bruge en dybere naturforståelse til at  skabe en fremtid, hvor mennesket ikke er verdens centrum.

Du kan se eller gense debatten nedenfor. I panelet sidder fra venstre:

• Kristine Kjørup Rasmussen, biolog, SLA
  • Marianne Krogh, kunsthistoriker og kurator, mag.art. og ph.d. fra Arkitektskolen
  • Pil Thielst, arkitekt MAA og partner, Lundgaard & Tranberg Arkitekter
  • Marie Stender, seniorforsker, antropolog, Ph.d., BUILD Aalborg Universitet
  • Oleg Koefoed, aktionsfilosof, Pollination Academy og Aktionsuniversitetet
  • Julie Søgaard, journalist, modererede samtalen.

Mie Dyreberg Haldrup

(+45) 2886 9844

mh@arkitektforeningen.dk

Om FORUM for Arkitektur

Arkitektforeningens nye tværfaglige netværk FORUM for Arkitektur er en håndsrækning til de mange relaterede fagfolk, der arbejder professionelt med byggeri, by og landskabsudvikling og har en særlig passion for arkitekturen. Målet er at styrke samarbejdet på tværs af de mange forskellige fagligheder, som arbejder professionelt med arkitektur og det byggede miljø og derigennem styrke den arkitektoniske kvalitet i samfundet.

FORUM for Arkitektur giver først og fremmest forskellige fagligheder adgang til fire temadage. Derudover får man som medlem af netværket adgang til en række af Arkitektforeningens øvrige aktiviteter og tilbud, herunder kurser og andre netværk.

Næste arrangement har fået titlen “Et forsvar for Ørestad” og finder sted den 23. februar 2023 – mere information følger.

Foto: Jonas Petri

FORUM for Arkitektur

Bliv en del af Arkitektforeningens tværfaglige netværk

FORUM for Arkitektur er for dig, som arbejder professionelt med arkitektur samt by- og landskabsplanlægning. Som en del af FORUM for Arkitektur bliver du en del af et tværfagligt fællesskab, og du får adgang til en lang række af Arkitektforeningens tilbud og aktiviteter.