NYHED 24.11.20

Stem til Årets Arne

Det er nu tid til at indsnævre feltet af potentielle vindere til Årets Arne 2021. Det sker ved afstemning blandt medlemmerne af Arkitektforeningen København, som i denne uge vil modtage en mail med et unikt link til afstemningen. Afstemningen er åben fra onsdag 25. november til og med fredag 4. december.

Årets Arne gives til opførte værker, der har løftet arkitekturen i Københavns geografiske område i det forgangne år.

I oktober måned har der været åbent for indstillinger på www.aaretsarne.dk. Det har resulteret i 26 indstillede værker, som lever op til prisens kriterier. Blandt disse skal medlemmerne af Arkitektforeningen København ved afstemning vælge de fem værker, der skal nomineres til prisen.

Når de nominerede er fundet, skal de beses af prisens jury ved værkbesøg samt deltage i det offentlige arrangement ‘Fejring og Kritik’, hvor værkerne præsenteres og kommenteres af to gæstekritikere. Formatet for dette arrangement afhænger dog af restriktioner for forsamlinger. Ultimo januar offentliggøres prisens vinder sammen med juryens betænkning.

Anna Damgaard
sekretaer@arkitektforeningen.dk

Årets Arne

Årets Arne blev indstiftet i 2007. Prisen er en statuette i akryl præget med arkitekten Arne Jacobsens ansigt.

Filtrér: Arkitektforeningen

Kurser