NYHED 22.09.20

Sydhavnens Folkemøde

Sydhavnens Folkemøde vil være den åbne platform, hvor udviklingen af byen diskuteres på tværs af roller, Arkitekt MAA og initiativtager Rikke Rohr mener, at verden har meget at lære om byudvikling fra Københavns Sydhavn.

I sensommeren 2019 blev det første Sydhavnens Folkemøde afholdt for første gang på Stejlepladsen. Det 100 procent frivilligt drevne initiativ vil skabe mere lokal indflydelse på byudviklingen i Københavns Sydhavn og skabe et åbent, demokratisk rum, hvor vi på tværs af roller som eksempelvis borgere, bygherrer, embedsmænd, politikere og fagfolk kan finde frem til gode og langsigtede løsninger og sammen højne kvaliteten i byudviklingen.

Sydhavnens Folkemøde modtog i begyndelsen af året Initiativprisen ved Årets Arne og kunne afholde folkemødet for anden gang i september.

“Sydhavnen har virkelig noget at lære resten af verden omkring borgerinddragelse, medskabelse og frivilligt drevne initiativer,” lyder det fra initiativtager og arkitekt MAA Rikke Rohr, som vi har mødt til en snak om folkemødet og sjælen i Sydhavnen. Se med her: