NYHED 05.02.21

Typehuset – en boligdrøm på samlebånd LIVE

Følg med når vi sender LIVE fra Arkitektforeningen kl. 15.00. Tredje online-arrangement i serien om de danske typehuse handler typehuse, der efter krigen blev en katalogvare. Det var forløberen for det typehuskoncept, vi kender i dag. Det blev populært med typehusudstillinger, hvor arkitekter, typehusfabrikanter, lokale bygmestre præsenterede deres bud på drømmeboligen 1:1.

Typehuset er kommet for at blive, selv om både koncept og kvalitet altid har været omdiskuteret. Og mens nye typehusfirmaer dominerer markedet for nye enfamiliehuse, er det ikke længere en selvskreven erfaring for arkitekter.

Se eller gense arrangementet

• Velkommen v/ arkitekt MAA Grethe Pontoppidan
  • Boligdrømme i 1:1 v/ kulturhistoriker og leder af Greve Museum, Mette Tapdrup Mortensen
  • Bertel Udsens sjælfulde boliger og forsøg med typisering v/ arkitekt MAA Helle Lassen