NYHED 20.05.22

Vagtskifte i Pensionskassen for Arkitekter og Designere

Efter ni år som medlem af Pensionskassen for Arkitekter og Designere har Rie Øhlenschlæger valgt at takke af, så nye og yngre kræfter kan træde til. Bestyrelsen takker for indsatsen.

Foto: Lasse Lagoni

Tak til Rie Øhlenschlæger, medlem af bestyrelsen i Pensionskassen for Arkitekter og Designere, for at hun med den største optimisme, venlighed og stort engagement, har medvirket til at skubbe vores fælles pensionskasse i en ansvarlig retning, så vores opsparinger understøtter en verden vi kan være bekendt at give videre.

Pension er jo ikke lige det der optager en arkitekt. Paradoksalt nok, for er arkitekten ikke netop den, der har blik for hvordan vi skaber rammer for det gode liv, og som forstår at tegne en nutid og en fremtid som vil være gunstig for andre?

Det har Rie sans for, både fagligt og personligt, hvor hun som det ideelle foreningsmenneske, arbejder demokratisk og stiller sit engagement til rådighed for fællesskabet, for at drive den udvikling hun tror på vil skabe en bedre verden. Derfor har Rie også de seneste 9 år leveret et engageret og kritisk bidrag i bestyrelsen for vores pensionskasse. Hun har nu besluttet at takke af, så nye og yngre kræfter kan træde til.

Det har været en stor fornøjelse at følges med Rie, som da hun stillede op på Generalforsamlingen i 2013 ærligt udbrød, ”At hun ikke havde forstand på det finansielle, men at hun alligevel gerne ville stille op for at gøre en forskel for vores fælles pensionskasse og bæredygtigheden”. Hun blev valgt, og har opnået god indsigt i at lede en finansiel virksomhed, med indlevelse og fokus på god kommunikation, der når ud til medlemmerne.

Vores fælles pensionskasse er en medlemsejet kasse og derfor er flertallet af medlemmerne valgt af og blandt medlemmerne. Det er en stor styrke, for det betyder, at de mennesker som har ansvaret for vores opsparinger, selv har hånden på kogepladen. Det er også et stort ansvar, for man skal i det arbejde være med til at sikre alle 10.000 medlemmer får en økonomisk tryghed på et ansvarligt grundlag.

Bæredygtighed er omdrejningspunktet for Ries arbejde og Rie har i pensionskassens bestyrelse været en kritisk og motiverende røst i bestyrelsens fælles arbejde for at finde den rette balance og retning. Det takker vi for.

Bestyrelsen for Pensionskassen for Arkitekter og Designere