NYHED 15.05.20

Vi skal gøre op med vores brug af farver

Tekstil- og farvedesigner Margrethe Ordgaard tænker farver som energier, der er med til at påvirke, hvordan vi sanser rummet. Derfor bør de ikke opfattes som noget sekundært. Hun har blandt andet farvesat Arkitektforeningens sekretariat i Åbenrå og vil hellere tale nuancer end farver.

I december 2015 flyttede Arkitektforeningen ind i Åbenrå 34 i den tidligere præstegård tegnet af Philip de Lange. Inden da var huset gennemgået en omfattende renovering, hvor det var ambitionen at give husets sin autenticitet tilbage og danne rammen om Arkitektforeningens arbejde.

Tekstil- og farvedesigner Margrethe Odgaard fik til opgave at farvesætte de gamle barokke bygninger, hør hende fortælle om, hvordan hun greb arbejdet an, og hvorfor det er, vi skal begynde at tale om nuancer i stedet for farver.