Planfagligt netværk

Diskussionen af arkitektonisk kvalitet og hvordan vi bedst muligt sikrer den arkitektoniske kvalitet i byudviklingen, tænder mange arkitekter, men er samtidig en diskussion hvor der er mange delte meninger. Nu kan du blive en del af et planfagligt netværk og bidrage til kvalificeringen af fremtidens planværktøjer.

Kickstart Tornhøj. Byrumsprojektet indgår i en række ambitiøse renoveringsprojekter i den nordlige del af Aalborg Øst og er et samarbejde mellem Aalborg Kommune og Realdania. En ny bro er områdets pejlemærke med træ og beton og erstatter en tidligere viadukt. Projektet er udført af Vandkunsten og Marianne Levinsen Landskab. Fotograf: Claus Bjørn Larsen. Realdania.
Katrine Østergaard Bang

Planfaglig konsulent

kb@arkitektforeningen.dk

Arkitektforeningens planfaglige netværk er en platform for intern diskussion af aktuelle udfordringer og potentialer i planfaget og den offentlige forvaltning. Netværket henvender sig til arkitekter MAA, der arbejder i den offentlige forvaltning eller som rådgiver beskæftiger sig med planlægning og byudvikling.

Gennem netværksmøder med oplæg og diskussioner er det ønsket, at netværket skal bidrage til faglig udvikling samt kvalificere diskussionen om styrkelse af planværktøjerne og andre tiltag, der kan bidrage til at sikre arkitektonisk kvalitet i byudviklingen.

Netværket har i første omgang en ambition om – om nødvendigt – at formulere mulige anbefalinger til, hvordan lovgivningen med fordel kan revideres, så den i højere grad understøtter arkitektonisk kvalitet fra helhed til detalje.

Det næste møde i netværket finder sted online på Microsoft Teams den 16. december kl. 16-17.15. På mødet vil vi diskutere, hvad vi egentlig mener, når vi taler om arkitektonisk kvalitet.

Har du spørgsmål eller kommentarer, eller har du lyst til at være en del af netværket, så send en mail til Katrine Østergaard Bang.

Katrine Østergaard Bang

Planfaglig konsulent