Rammer for livet

Vær med til at hylde den gode arkitektur, der danner rammer for livet

På facebook/rammerforlivet og Instagram/rammerforlivet opfordrer Arkitektforeningen dig til at dele billeder fra hverdagen af et sted eller en bygning, du holder af.

FOTOKONKURRENCE 1-30. NOVEMBER
Del det bedste billede af #rammerforlivet på Instagram eller facebook og vind en arkitektur-tur til Stockholm.
KONKURRENCEN ER AFSLUTTET!

Billeder der kan mærkes
Dit billede skal vise, hvordan arkitekturen, byrummene eller landskabet omkring os påvirker hverdagslivet og stemninger i en positiv retning.
Motivet bestemmer du. Det kan fx være fra det sted i byen, hvor du holder en pause og indfanger stemningen af mennesker der opholder sig, cykler, hænger ud etc. Det kan være skolegården eller parken med liv og legende børn, motionister, ældre der går tur etc. Det kan være boligbyggeriet med vasktøj ud af vinduet, eller et udsnit af en trappeopgang etc.

I voteringen vil der blive lagt vægt på, at man kan ”mærke” billederne. Som beskuer skal man kunne føle, at der er tale om et billede af et sted/arkitektur/byrum, der har betydning/fungerer/er smukt, eller har en anden værdi for fotografen.

Billedets æstetiske værdi, dvs. perspektiv, farver, linjer, komposition, er naturligvis vigtig, men er ikke altafgørende i denne konkurrence.

Sådan gør du:
Del dit billede på Instagram og tag med @rammerforlivet og #rammerforlivet. Du kan også deltage i konkurrencen ved at dele dit billede på vores facebookside facebook/rammerforlivet. Skriv også gerne hvor billedet er taget, og hvorfor netop dette sted skaber gode rammer for dit liv.

NB: Billedet skal være uploadet i perioden 1-30. november, for at blive taget i betragtning af dommerne.

Præmien
Miniferie i Stocholm med guidet besøg på byggeplads (mere info følger)
To nætter på hotel og middag med de øvrige vindere af konkurrencen
Fly t/r til Stocholm samt transport til og fra lufthavnen.

Vinderne
Der vil være tre vindere, og man skal have mulighed for at kunne rejse søn. 3.1. - tir. 5.1.16.
Alle kan deltage, men man skal være min. 18 år.
Vinderne vil få besked senest 10. december 2015.

Dommerpanel
Arkitekturfotograferne Laura Stamer og Jens Lindhe, formand for Arkitektforeningen Natalie Mossin og Instagram-ekspert/partner i Streetheart, Christina Bennetzen.

Om Rammer for livet
På den ene side oplever dansk arkitektur en sand guldalder med øget eksport, et stærkt brand og positiv bevågenhed både herhjemme og i udlandet. På den anden side vælger regeringen at skære massivt på arkitektskolerne og bebuder en ideologisk kamp mod planloven. Som arkitekternes standsforening er det en af vores fornemste opgaver at kæmpe for kvaliteten af vores fælles byer, bygninger, landskab og miljø. Det gør vi bedst, hvis vi står sammen. Derfor har Arkitektforeningen søsat kampagnen Rammer for livet.

Læs mere om Arkitektforeningens kamp mod besparelser på arkitektskolerne

Læs mere om Arkitektforeningens kamp for en god og robust planlov