Arkitekturpolitik

Arkitektur er et vilkår - ikke et valg.

Nordatlantisk hus i Odense af Cornelius Vöge. Foto: Adam Mørk
Ring for inspiration, råd og vejledning om arkitekturpolitik

Katrine Østergaard Bang

Projektleder

kb@arkitektforeningen.dk

I Arkitektforeningen arbejder vi for, at politikere og kommuner skal udvikle og implementere de bedste strategier for byudvikling og arkitektonisk kvalitet i byggeriet. Vi stræber efter at understøtte deres arbejde gennem vores viden og kompetencer på området.

På denne side finder du vores samlede anbefalinger, tilbud og redskaber til at sikre din kommune en aktiv arkitekturpolitik.

Ring for inspiration, råd og vejledning om arkitekturpolitik

Katrine Østergaard Bang

Projektleder

kb@arkitektforeningen.dk

Redskaber til kommunal arkitekturpolitik

Alle kommuner kan have gavn af en arkitekturpolitik; her finder du inspiration, gode argumenter og eksempler, og bagefter kan du læse den trinvise guide til, hvordan man som kommune skaber, driver og udvikler en arkitekturpolitik.

Bliv en del af Netværk for kommunal Arkitekturpolitik

Sparring og vidensdeling

25 kommuner er repræsenteret i vores arkitekturpolitiske netværk, hvor medlemmerne udveksler viden og erfaringer med at udarbejde og implementere arkitekturpolitik.

Kurser om arkitekturpolitik

Kontakt os for at høre mere

Få et skræddersyet kursus, der kan hjælpe jer godt i gang med at udvikle en arkitekturpolitik ud fra jeres kommunes særkender. Senest har Horsens kommune samlet sine involverede medarbejdere til en fælles opstart med hjælp fra Arkitektforeningen. Kontakt Katrine Østergaard Bang kb@arkitektforeningen.dk for mere information om mulighederne.

Kommuner med arkitekturpolitik

Se listen

Her finder du en liste over de af landets kommuner, der allerede har en arkitekturpolitik. Gå på opdagelse i deres politikker og strategier og få inspiration til, hvordan jeres kommune kan komme i gang med at arbejde mere målrettet med den arkitektoniske kvalitet i byudviklingen.

Konkurrencerådgivning

Mange af landets vigtigste byggerier, byrum og landskaber er resultatet af en arkitektkonkurrence.

Filtrér: Arkitektforeningen

Kurser