Redskaber til kommunal arkitekturpolitik

Alle kommuner kan have gavn af en arkitekturpolitik; her finder du inspiration, gode argumenter og eksempler, og en trinvis guide til at skabe, drive og udvikle en arkitekturpolitik.

Kannikegården i Ribe af Lundgaard og Tranberg Arkitekter. Foto: Sune Berg
Kontakt os for inspiration, råd og vejledning om arkitekturpolitik.

Katrine Østergaard Bang

Projektleder

kb@arkitektforeningen.dk

Har du som offentligt ansat arkitekt brug for inspiration og metoder til at styrke kvaliteten i byudviklingen og de projekter kommunen bliver stillet overfor? Drømmer du som rådgiver om, at samarbejdet med kommunen om projekterne bliver styrket? Eller ønsker du at flere politikere er deres ansvar bevidst i forhold til at stille krav til arkitektonisk kvalitet i det byggede miljø? Der er hjælp at hente i Arkitektforeningens to publikationer om arkitekturpolitik.

Publikationen ’Arkitekturpolitik i kommunen – hvorfor?’ henvender sig primært til politikerne med en opfordring til at tage ansvar og hvorfor det er væsentligt at have en aktiv arkitekturpolitik, hvis de ønsker at sikre kvalitet og bæredygtighed i byudviklingen. Læs eller download publikationen nedenfor.

Publikationen ’Arkitekturpolitik i praksis – hvordan?henvender sig primært til arkitekter og planlæggere i den offentlige forvaltning. Den giver en række anbefalinger til og konkrete eksempler på, hvordan forskellige kommuner arbejder med arkitekturpolitik for at øge kvaliteten i det byggede miljø og styrke dialogen mellem kommune, bygherrer, udviklere og deres rådgivere. Læs eller download publikationen nedenfor.

Kontakt os for inspiration, råd og vejledning om arkitekturpolitik.

Katrine Østergaard Bang

Projektleder

kb@arkitektforeningen.dk

Arkitekturpolitik i kommunen – hvorfor?

Læs publikationen

Denne korte publikation besvarer eventuelle spørgsmål du eller andre måtte have omkring, hvorfor din kommune bør have en arkitekturpolitik.

Arkitekturpolitik i praksis – hvordan?

Læs publikationen

Denne rapport giver dig en dybdegående forståelse af arbejdet med arkitekturpolitik; fra skabelsen til implementeringen af en politik, der passer netop til din kommune.

Filtrér: Arkitektforeningen

Kurser