Fagets vilkår

Arkitektforeningen arbejder med at sikre gode rammer for arkitektfaget. Ved at sætte ord på, hvordan arkitekturen skaber værdi for samfundet. Ved at udvikle efteruddannelse for arkitekter. Ved at understøtte vilkårene for konkurrencer og udbud. Og gennem målrettede tiltag, som gør det nemmere for nyetablerede tegnestuer at vinde fodfæste på markedet.

Amaryllis Hus på Grønttorvet i Valby forener bæredygtighed og æstetik og blev i 2018 belønnet i Københavns Kommunes bygningspræmiering. Skabt i samarbejde mellem tegnestuerne Mangor & Nagel og LOKAL. Foto: Frederik Drejer

Strategisk rådgivning og konkurrencer

Vi arbejder for flere og bedre arkitektkonkurrencer

Arkitektforeningen arbejder med arkitekt- og plankonkurrencer på et højt fagligt niveau, og det har vi gjort siden 1907. Vi tilbyder strategisk rådgivning, oplæg og undervisning, vi har et unikt fagdommerkorps og afholder netværksseminarer for rådgivere.

Legater og fonde

Se vores legater og fonde

Vi tilbyder legater og fonde til bl.a. nystartede arkitektvirksomheder og rejselegater til MAA’ere.

Projekt Start

Se, hvordan I er med

Med Projekt START vil Dreyers Fond og Arkitektforeningen gøre det nemmere for vækstlagets tegnestuer at komme ind på markedet. Ved at matche nyetablerede talenter med konkrete opgaver i kommunerne er målet, at begge parter skal få øjnene op for samarbejdets muligheder.

Netværk og promovering af vækstlaget

Læs om netværket og meld dig til

Det kan være svært for nye tegnestuer at vinde opgaver. For at synliggøre vækstlagstegnestuernes potentiale og skabe en fælles platform for dialog driver Arkitektforeningen dette netværk, som er målrettet nyetablerede tegnestuer. Netværket er et forum, hvor du som tegnestue kan drøfte muligheder og udfordringer med andre, som sidder med de samme problemstillinger – eller allerede har knækket dele af koden.

En stor arkitektfamilie

Hvem er hvem i arkitektfamilien?

Vi er heldigvis mange, der kæmper for den arkitektoniske kvalitet. Men feltet af aktører i branchen kan opleves uoverskueligt. Få overblik over, hvem der er hvem i arkitektfamilien.

Se listen
Filtrér: Arkitektforeningen