Folk Arkitekter ApS

HVEM VI ER

Folk arkitekter er en ung og veletableret tegnestue med 6 års erfaring som rådgivere i både Danmark og udlandet. Tegnestuen drives af tre partnere – Morten Vestberg Hansen, Michael de Lichtenberg og Christopher Galliano – der alle er uddannet ved Kunstakademiets Arkitektskole i København. Tegnestuen har gode samarbejdspartnere, og vi beskæftiger os med projekter i alle størrelser – alt fra nyopførelse og ombygning af enfamiliehuse til byfornyelse og storskalaprojekter.

HVAD VI VIL

Hos Folk arkitekter tager vi altid afsæt i mennesket og dets miljø, og med fokus på brugerens specifikke behov, udvikler vi nye måder at leve og bo. Vi respekterer vores omgivelser, og det betyder meget for os at skabe teknisk -, økonomisk - og socialt bæredygtige projekter, der passer i deres respektive miljø. Vi lægger stor vægt på at inkludere vores kunder, og vi udvikler oftere et projekt med vores kunder end for vores kunder.

HVORDAN VI ARBEJDER

Vi arbejder metodisk, afsøgende og legende for at afdække alle projekters fulde potentiale. I arbejdsprocessen lægger vi stor vægt på god kommunikation med kunder, myndigheder, eksterne rådgivere, brugere mfl. På den måde sikrer vi, at det færdige projekt altid har en høj kvalitet. Vi holder skarpt øje med budgettet på vores projekter. Det er vigtigt for os, at vores kunder har overblik over byggeøkonomien, og vi forhandler gerne med entreprenører på vores kunders vegne.

Vi styrer alle projekter sikkert i mål med stor entusiasme, og vi sætter en ære i at aflevere spændende arkitektur til den aftalte tid, pris og kvalitet.

Folk Arkitekter ApS
Ryesgade 19A, 3. sal
2200 København N

Telefon +45 26466964
mh@folkarkitekter.dk
Gå til website

Størrelse Under 5 ansatte
Kundesegment Primært business to business
Region Hovedstaden
Etableringsår 2016
Arbejdsområder Byrum, Bolig, Planlægning, Idræts- og kulturbyggeri, Brugerinddragelse og proces, Bæredygtighed, Tilgængelighed, Byfornyelse og restaurering, Design, Landskab, Bygherrerådgivning, Erhvervsbyggeri

Aktuelle projekter

Boliger i Valby

I et sammensat område ved Gl. Jernbanevej i Valby, har folk arkitekter tegnet et lejlighedsbyggeri der formidler skalaovergangen mellem en klassik Københavner karré og et villakvarter. Byggeriet nedtrappes henover hjørnegrunden og formidler overgangen fra 5-6 etager over 3 etager og ned til 2 etager i villa kvarteret. Facaderne er udført i røde tegl tro mod naboejendommene. Med sin facadeudsmykning i kopforbandtet formidler de nye facader overgangen fra Gl. Jernbanevej til de smukke villaer og videre mod Jesuskirken, som samlet giver en kvalitet tilbage til lokalområdet.

Folk arkitekter giver med dette projekt byfamilien i København helt nye udfoldelsesmuligheder. Alle boliger har let adgang til både private og fælles uderum uden at gå på kompromis med privatlivets fred....

Villa i Roskilde

I et gammelt veletableret villakvarter i Roskilde opføres en villa på 160 m2. Bygherre har et ønske om en bolig opdelt i to zoner - et stort åbent og dynamisk fællesrum og en mere privat afdeling, hvor familiens medlemmer kan trække sig tilbage efter behov. Vi har skabt et hus som er sammenstykket af to bygningsdele forbundet af et dobbelthøjt fordelingsareal med udgang til en stor vestvendt terrasse. Villaen opføres med respekt for de omkringliggende bygmesterhuse i rød tegl, en facadehøjde på omkring 3 meter og en taghældning på 50 grader.

Sommerhus i Tisvildeleje

Folk arkitekter har udarbejdet et skitseforslag til en ombygning af et eksisterende sommerhus i Tisvildeleje. Huset er fra midt 70'erne og har siden da gennemgået mange ombygninger. Husets ejer ønskede et tidssvarende sommerhus med stue og køkken i et, samt et varmt interiør der giver en behagelig indre stemning. Projektet videreudvikles i 2017.

Accra Housing

Folk arkitekter har taget udgangspunkt i lokalt gennemprøvede byggemetoder og lokale materialer, således at der kan opføres prisbillige kvalitetsboliger. Enfamiliehusene og beliggenhedsplanen er udtænkt som den første fase i en større udstykning på op til 1.500 boliger. Skitseforslaget er godkendt af bygherre og samarbejdet med vores lokale ingeniør er lige om hjørnet. Vi forventer at byggeriet påbegyndes i foråret 2017.