Galmstrup Ltd.

Galmstrup Ltd. er et ungt arkitektkontor med solid international erfaring med kultur projekter.

Vores udgangspunkt er at forstå essensen af bygherrens vision og projektets kontekst som inspirerer projektets fortællinger og forstærker dets karakter. Vi ligger vægt på dagslys og dets interaktion med rum og materialer specifik for en given region eller kultur og lader det iscenesætte arkitekturen. Vi balancerer mellem pragmatiske løsninger og legende formgivning som oftest inviterer til social interaktion mellem mennesker og i form af rum proportioner, dagslys og materialitet skabe et tilhørsforhold for brugerne.

Vores fortrin er en procesorienteret tilgang og en bred erfaring med at drive komplekse projekter fremad i ofte større multi‐disciplin og multi‐kulturelle teams fra koncept til implementering. Vores metode er et dialogbaseret åbent samarbejde med bygherre, samarbejdspartnere og håndværkere for at forsikre de bedste løsninger bliver forankret i projektet og bærer frugt til tiden og til budgettet.

Galmstrup Ltd.
70 Brooksbys Walk
E96DA London

Telefon +44 (0) 7756682988
info@galmstrup.com
Gå til website

Størrelse Under 5 ansatte
Kundesegment Alle
Region UK
Etableringsår 2015
Arbejdsområder

Aktuelle projekter

Kunstsilo

Kunstsiloen er et konkurrenceforslag for ombygning af en kornsilo fra 1930'erne til udstillingsted i Norge. Projektet var udvalgt udad 101 forslag i en åben international konkurrence som finalist.

Projektet fastholder den karakteristiske klynge af siloer på kaj kanten som omfavnes af et sprødt volumen der rager bagud og opad med konkave og konvekse glasfacader. Siloernes soliditet står i kontrast til de nye funktions bestemte udstillingsrum og de forlængede glas siloer bliver et nyt fyrtårn og udkigsplatform for borgerne i Kristiansand. De eksisterende siloer er udhulet og danner en stor foyer og installations rum med direkte forbindelse til de offentlige åbne faciliteter i stueetagen og kaj kanten.

Science Museum London

Udstillingsdesign til den videnskabelige udstilling Superbugs om antibiotikaresistens på Science Museum i London.

Projektet består af en gigantisk bag-lyst væg der frigør gulvplads, udnytter siddepladser samt vækker nysgerrighed og lokker besøgende tættere på i et relativt mørkt galleri. Væggen består af en overgang fra smalle til brede udstillingsmontre og følger historien om antibiotikaresistens fra mikro til makro skala og gennem berørte personers fortællinger.

Hverdags genstande er blandet med rekvisitter, film og baggrunds illustrationer for at iscenesætte miljøet omkring hver enkel fortælling samt overordnet at give væggen dybde og farve - som at studere bakterier gennem et mikroskop.

Labyrint huset

Projektet er en renovering og interiør opgave af en to etagers lejlighed i London.

Ideen var at optimere brugen af dagslys ved at sammenkæde en række mindre rum og skabe en luftig planløsning med et antal åbninger som lader dagslys at nå dybt ind i den smalle lange bygning. Opbevarings nicher udfolder sig fra den centrale trappe skaber et legende rummeligt interiør, grønne skiffer gulve og vægge samt skiftene polerede og matte overflader giver kontrast og materialiter til de hvide vægge.