Aalborg: Foredrag ved SLA om forbindelsen mellem by og natur

Foredrag ved arkitekt Karsten Thorlund, SLA, om bynatur og naturbaseret design belyst gennem en række projekter fra ind- og udland og med særligt fokus på Aalborg.

Budolfi Plads designet af SLA. Foto: Budolfplads.dk

Tidspunkt:

04.10.2021 Kl. 18.00-19.00

Sted:

Slotspladsen 4, 9000 Aalborg

Arrangeret af:

Arkitektforeningen Nordjylland og Utzon Center

SLA arbejder hver dag med forholdet mellem by og natur. Med en vision om, at det netop er i naturen, at vi skal finde en løsning på tidens største urbane udfordringer. Og at ægte livskvalitet kun kan sikres, hvis naturen inddrages mere i planlægningen af vores byudvikling.

SLA er kendt for netop deres arbejde med byrum, byplanlægning og landskabsarkitekter. Og står bag projekter som tagparken på Amager Bakke, Oplevelsesarenaen Naturkraft, Gellerup bypark og Al Fay Park i Abu Dhabi.

Arrangementet er gratis: billetter bookes via utzoncenter.dk

Efter foredraget er der mulighed for fællesspisning i udstillingen.

Arkitekturens Dag i hele landet

Find et arrangement nær dig

Over hele Danmark bruger kommuner, tegnestuer, kulturinstitutioner og organisationer Arkitekturens Dag til at invitere til arrangementer og oplevelser, som fejrer arkitekturen og sætter fokus på nye forbindelser til natur.

Find et arrangement nær dig