ANNONCE

Foto: Cory Dewald

Open call: Statens Kunstfond og Chicago Architecture Biennial

Statens Kunstfond og Chicago Architecture Biennale har udskrevet et open call om tværfaglige projekter, der skal komme med bud på nye fælles byrum, der inddrager lokale i projektet (i North Lawndale, Chicago). Det er anden gang at Danmark deltager i biennalen i Chicago, og første gang der efterspørges et tværfagligt projekt, hvor arkitekter, designere og kunsthåndværkere skal samarbejde. Ansøgningsfrist er den 7. december 2020.

Open call

Anupama Kundoo på Louisiana

Fjerde udstilling i serien ‘Arkitekturens værksteder’ på Louisiana er nu åben. Denne gang er udstillingen tilrettelagt af den indiske arkitekt Anupama Kundoo, i samarbejde med Louisiana, og bærer undertitlen ‘Taking time’. Udstillingen anmeldes i Arkitekten 09/2020. Læs desuden også interview med Kundoo i Arkitekten 07/2016.

Anupama Kundoo

Gellerup. Foto: Lovisa Nordlof

Udsatte områder

På hjemmesiden udsatteområder.dk dækkes udviklingen i de såkaldte ghetto- og udsatte områder i Danmark, hvor en række forskere følger med og evaluerer de fysiske og sociale forandringer i de udpegede steder frem til 2029. Læs statistikker, udviklingsplaner, strategier og resultater på siden.

Udsatteområder.dk