Repræsentantskab

Repræsentantskabet er Arkitektforeningens højeste myndighed, som består af 52 aktive medlemmer og fire studentermedlemmer. Læs mere om deres rolle og få overblik overblik over, hvem de er.

Repræsentantskabet 2023. Foto: Lasse Lagoni. Bemærk, at der er valgt nye repræsentanter ind i 2024.

Repræsentantskabet er Arkitektforeningens højeste myndighed. Det består af 52 aktive medlemmer og fire studentermedlemmer. Blandt de aktive sidder 19 kun i repræsentantskabet, mens resten både er i repræsentantskabet og i ledelsen af en af de syv lokalafdelinger. Du kan læse mere om lokalafdelingerne nedenfor.

Repræsentantskabsmedlemmerne deltager i en række faste møder samt udvalgsarbejde, arbejdsgrupper, debatter mv.

Repræsentantskabet vælger Arkitektforeningens forperson, næstforperson, bestyrelsen og medlemmerne i de faste udvalg: Arkitektens redaktionsudvalg, Konkurrenceudvalget, Optagelses- og kvalifikationsnævnet, Responsumudvalget og Understøttelsesfondet. Samtidig godkender de regnskab og budget.

Repræsentantskabsmedlemmer vælges for tre år, mens studentermedlemmer vælges for ét år.

Diversitet i repræsentantskabet er foreningens styrke

Arkitektforeningens repræsentantskab er sammensat af et bredt udsnit af arkitektstanden på tværs af køn, alder, geografi og faglighed. (Se seneste opgørelse i årsrapporten “Indblik 2022” s. 35 – 36).

De 19

For perioden 2024-2027 er der 19 medlemmer af repræsentantskabet, som ikke også er medlem af en lokalledelse:

André Esbersen, Anne Beim, Christian Hanak, Camilla Richter van Deurs, Christine Bjerke, Gustav Kragh-Jacobsen, Ida Lindberg, Johnny Svendborg Andersen, Kim Lenschow, Kristine Leth Juul, Line Toft, Line  Willacy, Lise Pedersen, Lone Feifer, Mette Lyng Hansen, Mette Prag, Rikke Lequick Larsen, Tyra Dokkedahl, Uffe Leth.

De 19 deltager i repræsentantskabets to årlige fællessamlinger og udvalgsarbejde mv.

Medlemmer af lokalledelsen København

Ali  Arvanaghi, Anne Marie Stahl, Eva Gjessing, Frederik Bo Bojesen, Jeanette Westergaard Frisk, Lawrence Ebelle, Martine Lynge Lyngesen, Rikke Rohr, Martine Seedorff (supple.), Mikkel Møller Roesdahl (supple.)

Studenterrepræsentanter i København

Ida Binder

Johan Henrik Reeh

Medlemmer af lokalledelsen  Østjylland

Kathrine Vand, Jens Lunddahl Bager, Rie Øhlenschlæger, Svea Bäckström, Trine Lybech Madsen, Trine Munk Hartwig, Jesper Herly Laursen (supple.), Katarina Bramsen Buhl (suppl.)

Studenterrepræsentanter i Aarhus

Josefine Bank-Mikkelsen

Villads Birch Hastrup

Medlemmer af lokalledelsen  Østifterne

Claus Boelsmand, Charlotte Tølbøl Henckel, Hanne Raunsmed Andersen, Kirsten Sander, Rikke Cora Larsen, Torben Wissing,  Andreas Munksgaard Weir (suppl.) og Lone Backs (suppl.)

Medlemmer af lokalledelsen Vestjylland

Therese Agerkilde (leder),  Carsten Maegaard, Ebbe Lavsen, Lærke Dahl Ravnsbæk, Birgitte Eybye (suppl.) og Dorte Gadd (suppl.)

Medlemmer af lokalledelsen Nordjylland

Bodil Henningsen (leder), Helle Lassen, Johanne Lundager, Thina Wallin Jensen, Nicolai Steinø (suppl.) og Søren Tortzen (suppl.)

Medlemmer af lokalledelsen Bornholm

Gugga  Zakariasdottir  (leder), Anne Sofie von der  Pahlen, Rocio  Paniagua  Jensen, Maria Teresa Jacobsen og Sofie  Lamberg (rep)

Medlemmer af lokalledelsen Sydjylland

Mette Holm Pedersen (leder), Georg Unna, Kim Holst, Signe Rosenfeldt, Mie Søgaard Rasmussen (suppl.) og Torben Engsig Svan Sørensen (suppl.)

Lokalafdelinger

Arkitektforeningen dækker hele landet med 7 lokale afdelinger – læs mere om hvem de er og hvad de laver.

Find lokalafdeling
Filtrér: Arkitektforeningen