Repræsentantskab

Repræsentantskabet er Arkitektforeningens højeste myndighed. Det består af 52 aktive medlemmer og fire studentermedlemmer. Blandt de aktive sidder 19 kun i repræsentantskabet, mens resten både er i repræsentantskabet og i ledelsen af en af de syv lokalafdelinger.

Repræsentantskabsmøde oktober 2019. Fotograf Martin Yhlén.

Repræsentantskabet – der sidder for to år ad gangen – vælger Arkitektforeningens formand, bestyrelsen og medlemmerne i de faste udvalg. Derudover godkender de regnskab og budget for det kommende år. Repræsentantskabet kan også foreslå vedtægtsændringer, men ikke beslutte dem, da det sker ved en urafstemning blandt medlemmerne.

For perioden 2019-2021 er der 19 medlemmer af repræsentantskabet, som ikke samtidig er medlem af en lokalledelse:
Andreas Lykke-Olesen, Anna K. Bisgaard Sørensen, Anne Beim, Astrid  Mody, Bente Melgaard, Claus Bech-Danielsen, Graves Kristian Simonsen, Holger Bisgaard, Johnny Svendborg Andersen, Katrine Lotz, Kristine Leth Juul, Line  Willacy, Lone  Feifer, Merete  Ahnfeldt-Mollerup, Peer Teglgaard Jeppesen, Peter Andreas Sattrup, Peter Thorsen, Søren Rasmussen, Uffe Leth

Medlemmer af lokalledelsen København

Maria Gomez-Guillamon Werner (leder), Even  Olstad  (stedfortrædende leder), Ali  Arvanaghi, Jeanette Westergaard Frisk, Kirsten M. Birk Hansen, Morten Birk Jørgensen, Olympia  Nouska,  Viviana Vidal Iversen,  Caroline Beck (suppl.), Gustav Kragh-Jacobsen (suppl.)

Medlemmer af lokalledelsen  Østjylland

Trine Lybech Madsen (leder), André Esbersen (stedfortrædende leder),  Charlotta  Tiselius, Jens Lunddahl Bager, Jesper Laursen,  Sarah Maria Thorup, Rie Øhlenschlæger (suppl.)  og Trine Munk Hartwig (suppl.)

Medlemmer af lokalledelsen  Østifterne  (afventer konstituering)

Claus Boelsmand (leder),  Anders Hulgaard, Charlotte  Tølbøl  Henckel, Rikke Cora Larsen, Kirsten Sander, Torben Wissing, Ebbe Melgaard (suppl.), Hanne Raunsmed Andersen (suppl.)

Medlemmer af lokalledelsen Vestjylland

Tyge Dahl (leder),  Birgitte Eybye, Lærke Dahl Ravnsbæk, Therese  Agerkilde,  Carsten Maegaard (suppl.) og Dorte Gadd (suppl.)

Medlemmer af lokalledelsen Nordjylland

Bodil Henningsen (leder), Helle  Lassen, Rie Malling, Thomas Nørkær, Hanne Egebjerg (suppl.)  og Nicolai  Steinø (suppl.)

Medlemmer af lokalledelsen Bornholm

Gugga  Zakariasdottir  (leder), Anne Sofie von der  Pahlen  (suppl.), Rocio  Paniagua  Jensen og Sofie  Lamberg  (rep.)

Medlemmer af lokalledelsen Sydjylland

Signe Rosenfeldt (leder), Mette Holm Pedersen, Georg Unna, Kim Holst, Mie Søgaard Rasmussen (suppl.) og Torben Engsig Svan Sørensen (suppl.)

Som studenterrepræsentanter i København

Maria Bro Schaadt, Simen  Sorthe