Repræsentantskab

Repræsentantskabet er Arkitektforeningens højeste myndighed. Det består af 52 aktive medlemmer og fire studentermedlemmer. Blandt de aktive sidder 19 kun i repræsentantskabet, mens resten både er i repræsentantskabet og i ledelsen af en af de syv lokalafdelinger.

Se det nye repræsentantskab

Repræsentantskabsmedlemmerne deltager i en række faste møder samt udvalgsarbejde, arbejdsgrupper, debatter mv., desuden er det repræsentantskabet, som vælger Arkitektforeningens formand, bestyrelsen og medlemmerne i de faste udvalg. Ligesom de godkender de regnskab og budget for det kommende år.

De 19

For perioden 2021-2024 er der 19 medlemmer af repræsentantskabet, som ikke samtidig er medlem af en lokalledelse:

Andreas Lykke-Olesen, Anne Beim, Anna K. Bisgaard Sørensen, Bente Melgaard, Christian Hanak, Erik Brandt Dam, Johnny Svendborg Andersen, Katrine Lotz, Kristine Leth Juul, Line  Willacy, Lone  Feifer, Karin Thuesen Pedersen, Kasper Guldager Jensen, Mette Lyng Hansen, Peter Andreas Sattrup, Peter Thorsen, Søren Rasmussen, Tyra Dokkedahl, og Uffe Leth.

Medlemmer af lokalledelsen København

Rikke Rohr (leder), Maria Gomez-Guillamon Werner (stedfortrædende leder), Even  Olstad, Ali  Arvanaghi, Jeanette Westergaard Frisk,  Viviana Vidal Iversen, Gustav Kragh-Jacobsen, Katja Nicoline Meyer, Lise Pedersen, Rikke Rohr og  Martine Seedorf.

Medlemmer af lokalledelsen  Østjylland

André Esbersen (leder), Charlotta Tiselius, Jens Lunddahl Bager, Jesper Laursen, Rie Øhlenschlæger, Trine Munk Hartwig, Melissa Juulsgaard (suppl.) og Trine Lybech Madsen (suppl. og stedfortrædende leder).

Medlemmer af lokalledelsen  Østifterne

Claus Boelsmand, Andreas Munksgaard Weir, Charlotte Tølbøl Henckel, Rikke Cora Larsen, Kirsten Sander, Lone Backs, Torben Wissing, Hanne Raunsmed Andersen. Ledelsen konstituerer sig på førstkommende møde i marts 2021.

Medlemmer af lokalledelsen Vestjylland

Tyge Dahl (leder),  Carsten Maegaard, Lærke Dahl Ravnsbæk, Therese  Agerkilde, Birgitte Eybye (suppl.) og Dorte Gadd (suppl.).

Medlemmer af lokalledelsen Nordjylland

Bodil Henningsen (leder), Helle Lassen, Johanne Lundager, Thomas Nørkær, Nicolai Steinø (suppl.) og Søren Tortzen (suppl.).

Medlemmer af lokalledelsen Bornholm

Gugga  Zakariasdottir , Anne Sofie von der  Pahlen, Rocio  Paniagua  Jensen og Sofie  Lamberg (rep). Ledelsen konstituerer sig på førstkommende møde i marts 2021.

Medlemmer af lokalledelsen Sydjylland

Mette Holm Pedersen (leder), Georg Unna, Kim Holst, Signe Rosenfeldt, Mie Søgaard Rasmussen (suppl.) og Torben Engsig Svan Sørensen (suppl.)

Studenterrepræsentanter i København

Esben Lindhe og Nanna Levin Kugler