Udvalg & nævn

Arkitektforeningen har flere faste udvalg, hvor du som MAA kan blive medlem. Du er velkommen til at stille op til et udvalg på repræsentantskabsmøderne, og vælges du, sidder du for tre år ad gangen.

Foto: Laura Stamer

Konkurrenceudvalget

Konkurrenceudvalget hjælper og rådgiver bestyrelsen vedr. konkurrencer for at sikre fagets vilkår, udvikling og anseelse. Læs hvordan.

Optagelses- og kvalifikationsnævn

Du kan blive MAA, selvom du ikke har en traditionel arkitektuddannelse. Læs hvad der skal til.

Rets- og Responsumudvalget

Det er ikke altid, et projekt går som planlagt. Eller man er enige om, hvad der er aftalt. Rets- og Responsumudvalget kan hjælpe med at få tingene på sporet igen. Enten gennem et forlig eller en kendelse. Udvalget svarer på faglige spørgsmål, hvis en uenighed ender i en retssag, og kan fungere som syns- og skønsinstitution.

Understøttelsesfondet

Understøttelsesfondet er din mulighed for at få økonomisk hjælp, hvis du er syg eller af andre grunde har behov for økonomisk støtte. Se dine muligheder og download ansøgningsskemaet her.

Arkitektens redaktionsudvalg

I Arkitekten er der plads til at diskutere og formidle fra vores egen verden. Arkitekten er et uafhængigt forum og et fagligt mødested. Som medlem af redaktionsudvalget er du sparringspartner for chefredaktøren og med til at præge Arkitektens udvikling.

Her er vi også

Arkitektforeningen har en repræsentant i mange forskellige eksterne institutioner. Se listen.

Vores medarbejdere i sekretariatet er klar til at besvare dine spørgsmål

Find os her