Bornholm: Besøg på Hammersholm

På Bornholm fejrer vi arkitekturens dag ved at besøge og høre fortællingen om cirkelplatformene ved Hammersholm.

Erik Brandt Dam Cirkelplatformene Hammersholm

Cirkelplatformene ved Hammersholm, tegnet af Erik Brandt Dam

Tidspunkt:

04.10.2021 Kl. 16.30

Sted:

Parkeringspladsen ved Hammersholm, Langebjergvej 15, 3770 Allinge

Arrangeret af:

Arkitektforeningens lokalledelse på Bornholm og Friluftsrådet

Cirkelplatformene ligger ved stiforbindelsen fra helleristningsfeltet ved Madsebakke til Hammershus.

De er placeret smukt i landskabet med imponerende udsigt, og omkranser helleristninger i området. Cirklerne er opført af Naturstyrelsen og tegnet af arkitekt MAA Erik Brandt Dam.

Vi fortæller om tankerne bag projektet og informerer om fremtidige arkitekturprojekter i naturen.

Arkitekturens Dag i hele landet

Find et arrangement nær dig

Over hele Danmark bruger kommuner, tegnestuer, kulturinstitutioner og organisationer Arkitekturens Dag til at invitere til arrangementer og oplevelser, som fejrer arkitekturen og sætter fokus på nye forbindelser til natur.

Find et arrangement nær dig