Gråsten: Anerkendelse for Smuk Bygningskultur 2021

I anledning af Arkitekturens Dag hyldes arkitektur og projekter rundt om i Sønderborg Kommune.

Ahlmannsparken. Foto: ZENI arkitekter

Tidspunkt:

04.10.2021 Kl. 16.30-19.00

Sted:

Ahlmannsparken, 6300 Gråsten

Arrangeret af:

Sønderborg Kommune

Årets tema er ”Arkitekturens forbindelser til natur”, inspireret af FN’s 17 Verdensmål. For at følge årets tema præmieres der i år et projekt i den nye kategori ”Arkitektur i natur og landskaber”. Fejringen af Arkitekturens Dag løber af stablen ved et festligt arrangement med spændende oplæg og præmiering af arkitektur, der er opført i løbet af det seneste år.

Der er – ligesom de foregående år – fire hovedkategorier i konkurrencen, der rummer gode eksempler på den smukke bygningskultur, som vi i kommunen kan være stolte af. Som en del af årets program vil der, i tråd med årets tema, være oplæg om bl.a. Tøndermarsk Initiativet, den nyligt indviede Naturpark Nordals samtidig med, at sløret løftes for Arkitektur- og Bevaringspolitikken, der er på vej i høring i Sønderborg Kommune.

Festlighederne finder sted mandag den 4 oktober kl. 16.30-19 i Ahlmannsparken, 6300 Gråsten. Deltagelse i arrangementet kræver tilmelding.

Læs mere om Anerkendelse for Smuk Bygningskultur, begivenheden, se program og find link til tilmelding her

Arkitekturens Dag i hele landet

Find et arrangement nær dig

Over hele Danmark bruger kommuner, tegnestuer, kulturinstitutioner og organisationer Arkitekturens Dag til at invitere til arrangementer og oplevelser, som fejrer arkitekturen og sætter fokus på nye forbindelser til natur.

Find et arrangement nær dig