Roskilde: Det særlige sted

Cornelius Vöge åbner tegnestuen og fortæller om tre aktuelle projekter i hjembyen Roskilde, både dens historiske bymidte, klassiske villakvarter og mest udsatte boligområde.

Julemærkefondens Hus i Roskilde. Arkitekt: Cornelius Vöge

Tidspunkt:

03.10.2022 kl. 16-17.30

Sted:

Hedegade 1, 4000 Roskilde, Roskilde Kommune.

Arrangeret af:

Cornelius Vöge

Det særlige sted: Om arkitektur og det særlige sted, hvor arkitekten selv bor, arbejder og er knyttet til.

Cornelius Vöge byder indenfor på tegnestuen og fortæller om tre aktuelle projekter i hjembyen Roskilde, både dens historiske bymidte, klassiske villakvarter og mest udsatte boligområde. Boligerne i Klosterhaverne, Julemærkefondens Hus og Byens Haver som samlet bydel i Roskilde Sydvest er projekter i tre skalaer, hvor ny arkitektur møder bygningskulturarven fra tre forskellige tidsaldre.

Tegnestuens arkitekter fortæller om, hvordan der i projekterne er arbejdet med stedet, dets historie og identitet med afsæt i tegnestuens særlige tilknytning til byen og lokalsamfundet.

Arkitekt MAA, partner og adm. direktør Nanna Vöge er vært og byder velkommen til tegnestuen inden turen rundt i atelieret og ‘ind i projekterne’ begynder.

Tilmelding til Christel Amstrup Madsen, cam@corneliusvoge.dk, senest 29. september 2022.

Der er plads til max 30 deltagere, så “først til mølle”.