Søborg: Oplev Børnehuset Egedammen, der vandt Årets Arne

Tag med Arkitektforeningen (lokalledelsen København) til Børnehuset Egedammen og hør Ebbe Wæhrens fra BBP Arkitekter fortælle om projektet, der vandt Årets Arne. Arrangementet er primært rettet mod et fagligt publikum.

Børnehuset Egedammen af BBP Arkitekter vandt Årets Arne. Foto: Jens Lindhe

Tidspunkt:

2. oktober kl. 17:30

Sted:

Børnehuset Egedammen, Klausdalsbrovej 197, 2860 Søborg.

Arrangeret af:

Arkitektforeningen (lokalledelsen København)

Arkitekturens Dag falder altid den første mandag i oktober. I år er det den 2. oktober, hvor årets tema er “Bæredygtige byer og lokalsamfund” – også kendt som Verdensmål 11.

I den anledning vil Arkitektforeningen, lokalledelsen København invitere med indenfor i det prisvindende Børnehus i Gladsaxe Kommune, sammen med arkitekt Ebbe Wæhrens fra BBP Arkitekter og Kim Peter Jacobsen fra Gladsaxe Kommune som var projektleder på byggeriet. Under besøget skydes indstillingen af Årets Arne 2023 i gang.

Med Børnehuset Egedammen har der været en klimamålsætning om at minimerer byggeriets CO² udledning og omvendt maksimere CO² indlejringen i bygningerne. I dette byggeri er de bærende konstruktioner i CLT massivtræselementer, og en facade af genbrugsmursten med cementfri kalkmørtel.

Projektet er derfor et spændende eksempel på arkitektur, der udfordrer byggebranchen til en mere bæredygtig fremtid.

Arrangementet er primært rettet mod et fagligt publikum.