Syddjurs: Guidet gåtur ved Kalø

Syddjurs Kommune inviterer på guidet gåtur for børnefamilier gennem det storslåede landskab omkring Kalø.

Kalø Slotsruin. Foto: Bjørn Pierri Enevoldsen

Tidspunkt:

Kl. 10-16

Sted:

Store Baunehøj, p-pladsen ved Grenåvej

Arrangeret af:

Syddjurs Kommune og BLIS

Med udgangspunkt i højdedraget Store Baunehøj, nord for Rønde, introduceres temaet Arkitektur og Nye Forbindelser til Natur med en guidet gåtur gennem det storslåede landskabsrum ved Kalø.

Turen går forbi Museum Østjyllands åbne udgravning af den oprindelige landsby Bregnet, ad oldtidsvejen til Kalø Slotsruin, hvor en moderne trappe tilbyder en ny oplevelse af ruinen i landskabet, og videre til Jagtens Hus, der formmæssigt og materialemæssigt er smukt indpasset kysten og skoven, der omgiver det nye hovedsæde for Danmarks Jægerforbund. Dagen slutter med forfriskninger omkring bålet i den store hytte i skoven.

Programmet udformes, så det vil være muligt at springe på undervejs. Målgruppen er børnefamilier og tempoet lægges til rette med hensyn hertil.

Tilmelding er ikke nødvendig.

Foto: Bjørn Pierri Enevoldsen

Arkitekturens Dag i hele landet

Find et arrangement nær dig

Over hele Danmark bruger kommuner, tegnestuer, kulturinstitutioner og organisationer Arkitekturens Dag til at invitere til arrangementer og oplevelser, som fejrer arkitekturen og sætter fokus på nye forbindelser til natur.

Filtrér: Arkitektforeningen

Kurser