Fra Bolig til Hjem

Med projektet ’Fra bolig til hjem’ bruger frivillige arkitekter deres faglige indsigt til at hjælpe voldsramte kvinder og deres børn med at indrette deres nye bolig, så de fysiske rammer kan skabe ro og tryghed i familiernes nye liv.

Vil du være frivillig? Kontakt

Charlotte Gade

Projektleder

chg@arkitektforeningen.dk

Flere end 90 arkitekter har allerede hjulpet voldsudsatte kvinder med at skabe et hjem i de boliger, de flytter ind i efter et ophold på krisecenter.

Med projektet ’Fra bolig til hjem’ bruger frivillige arkitekter deres faglige indsigt til at hjælpe voldsramte familier med at indrette deres bolig, så de fysiske rammer skaber ro og tryghed for en ny dagligdag.

Projektet er udviklet af Røde Kors, KAB og Arkitektforeningen.

Gør en stor forskel med en lille forholdsvis lille indsats

Som frivillig bliver du i en kort periode knyttet til en kvinde og hendes børn, som er flyttet fra krisecenter og har bedt om hjælp og støtte til at indrette et hjem. Det handler om at hjælpe med at tænke boligen på en ny måde og skabe gode rum- og funktionsløsninger.

Som frivillig skal du kunne afsætte tid til tre-syv møder med kvinden á cirka to-tre timer over tre måneder. Derudover kommer der en uddannelsesdag med Røde Kors, hvor du bliver klædt på til at bruge dine arkitektfaglighed i denne situation.

Lige nu mangler vi arkitekter i Odense, Kolding, Fredericia og Vejle.

Vil du være frivillig? Kontakt

Charlotte Gade

Projektleder

chg@arkitektforeningen.dk

Arkitektforeningen, Røde Kors og KAB samarbejder om projektet ’Fra Bolig til Hjem’, der skal hjælpe kvinder og børn fra krisecentre i overgangen til et liv i egen bolig.

Hør fra nogle af de frivillige arkiteter

Hjælp voldsramte kvinder og deres børn med at få et trygt hjem

Bliv frivillig

Tilmeld dig via kontaktformularen på Røde Kors