ANNONCE

Redaktionen

Rum for børn og unge er temaet for Arkitekten 07/2023. Vi bringer anmeldelser af en række nye skoler, daginstitutioner og et botilbud i Hovedstadsområdet herunder Børnehuset Grønnegården og Egedammen, den nye kapacitetudvidelse af Skolen ved Sundet, Ny Islands Brygge Skole og ungeherberget Sporsløjfen.

I første sektion bringer vi en rapport fra Restaureringsseminaret, der blev afholdt i Rom i maj samt flere anmeldelser af udstillinger og bøger herunder afgangsudstillingerne Det Kongelige Akademi og Arkitektskolen Aarhus, Cave_bureau på Louisiana og en ny udgivelse om ’det nordiske vindue’.

I Anneks præsenteres tre renoverede huse på Lofoten.

I den tekniske sektion bringes et udvalg af de i alt 15 midlertidige pavilloner, der er opført langs Københavns Havn og Indre By i anledning af UIA, den internationale verdenskongres for arkitekter, som denne gang fandt sted i København i juli. Derudover bringes to interviews med bidragsydere til gruppeudstillingen Reset Materials samt en artikel om skimmevækst og biomaterialer.

Redaktionen

Udgivelse

Arkitekten 07 udkom den 15. september 2023.

ANNONCE