ANNONCE

Redaktionen

I dette nummer fortsætter vi vores tema om økologisk arkitektur med arkitekt MAA og professor Anne Beim som gæsteredaktør. Som i første del af temaet (Arkitekten 8/2023) går vi på tværs af stoffet med filosofiske diskussioner, materialetætte betragtninger, studier af byggede og tegnede projekter og historiske undersøgelser.

I første sektion bringer vi en jubilæumsartikel, der kaster et historisk blik på reklamer bragt i Arkitekten de seneste 125 år, et essay om glatte overflader og generiske materialer samt en rapport fra Bauwelt-kongressen Das Gold der Stadt.

Anneks er med bidrag fra arkitekten Tony Fretton, der på redaktionens opfordring præsenterer et udvalg af hans Instagram-billeder.

Den tekniske sektion sætter fokus på træ med artikler om bl.a. bærende CLT-konstruktioner og træfiberisolering, anvendelse af træ i storskalaprojekter og et nyt stort forskningsprojekt, der afdækker de danske træstrømme

Se indhold nedenfor.

Redaktionen