Arkitektforeningens strategi 2019-2021

Arkitektforeningen er arkitekturens stemme

Det er overskriften på Arkitektforeningens strategi 2019-2021. Strategiens sigte er at styrke foreningens synlighed og indflydelse ved i højere grad at trække på medlemmernes faglighed og engagement. Strategien bygger på følgende vision:

Akademisk Arkitektforening formidler arkitekturens værdiskabelse til alle og fremmer arkitekturens vilkår. Arkitektforeningen sikrer medlemmerne værdi af MAA-titlen gennem fællesskab, et højt fagligt niveau og engagement i faget. Arkitektforeningen understøtter ligeledes det tværfaglige arbejde inden for branchen af planlægning, landskab, byer, byggeri og design.

Arkitektforeningen vil arbejde for at realisere visionen gennem et fokus på seks strategiske indsatsområder:

• En øget synlighed af arkitekturens betydning for samfundet.
  • En målrettet indsats i kommunerne over hele landet. Et tættere og mere fokuseret samarbejde med branchens aktører. En øget medlemstilfredshed gennem det faglige fællesskab.
  • En styrkelse af den arkitektfaglige profil og de faglige kompetencer.
  • En større værdsættelse af og anerkendelse af medlemmernes geografiske spredning og de mange måder, hvorpå arkitektfaget praktiseres.

Klik her for at læse den fulde version

Lokalafdelinger

De syv lokalafdelinger er rygraden i Arkitektforeningens arbejde. De arrangerer debatter, faglige netværk, værkbesøg og meget mere.

Find lokalafdeling