LIVE fra Arkitektforeningen: Garden City og nye grønne fællesskaber

Hvordan kan arkitektur og planlægning imødekomme den længsel efter natur, som mange giver udtryk for i disse år? Og er det 19. århundredes Garden City en model, som er værd at støve af og bringe frem i lyset som inspiration for politikere, arkitekter, planlæggere og entreprenører? Se samtalen mellem arkitekt MAA Jan Albrechtsen, Vandkunsten, og projektudvikler Bjørn Henrichsen, Lejre Kommune.

Tidspunkt:

Kl. 9.30-10.00

Sted:

Arrangeret af:

Arkitektforeningen

Det bæredygtige bofællesskab Hyllegaard Høje i Hvalsø er inspireret af Garden City – en bevægelse, som tog form i slutningen af det 19. århundrede med afsæt i væsentlige udfordringer på den tid, hvor storbyen døjede med støj og møg, og landet mistede liv og fremtidsperspektiver.

Garden City var alternativet, der præsenterer en holistisk, cirkulær utopi for, hvordan by og land kan planlægges på en måde, så man opnår det bedste fra de to samtidig med at de negative aspekter af et liv i byen og på landet bliver neutraliseret.

Se med, når arkitekt MAA Jan Albrechtsen, Vandkunsten, og projektudvikler Bjørn Henrichsen for Lejre Kommune diskuterer bæredygtig byudvikling på landet, og om Garden City er en model, der er værd at støve af?

Samtalen streames online.

LIVE fra Arkitektforeningen på Arkitekturens Dag