Lys, arkitektur og udstillinger i Den Gamle By

Den Gamle By i Aarhus har i de seneste år udvidet med nye udstillinger og en helt ny hovedindgang. Nu har du mulighed for at opleve belysningen i Den Gamle By og i hovedindgangen og høre om tankerne bag, når Midtjyske kreds inviterer på rundvisning.

Exterior_front-south_Helene_Hoeyer_Mikkelsen

Foto: Helene Høyer Mikkelsen

Tidspunkt:

20. november 2023, kl. 15:00-17:00

Sted:

Den Gamle By, Viborgvej 2, 8000 Aarhus C - Vi mødes ved hovedindgangen

Arrangeret af:

DCL Midtjyske kreds

Den nye markante hovedindgang, der er tegnet af Cubo Arkitekter, inviterer på lys og venlig vis de besøgende ind i den historiske by og knytter museumsområdet tættere sammen med Aarhus Midtby. Foyeren i den nye bygning er placeret i overgangen mellem den fredede Botanisk Have og Den Gamle By og giver plads til mange besøgende.

Vi mødes ved hovedindgangen. hvor Cubo Arkitekter vil vise rundt og fortælle om bygningen og brug af lys i forhold til arkitekturen. Herefter får vi en rundvisning i nogle af udstillingerne i Den Gamle By og hører om byens lys og julebelysning i historisk perspektiv og lys som effekt i udstillinger. Der vil også være lidt tid til at opleve lyset i Den Gamle By på egen hånd.

Program

Kl. 15:00 Velkomst ved Rasmus Gyberg, DCL Midtjysk Kreds og Jonas Rump Nielsen, Den Gamle By
Kl. 15:15 Rundvisning i den nye hovedindgang ved arkitekt Ralf Wagner, Cubo Arkitekter med fokus på brug af lys i arkitekturen
Kl. 15:45 Tid på egen hånd (Kaffe kan købes)
Kl. 16:00 Rundvisning i to hold med fokus på byens lys (funktion, teknik og effekt) og julebelysning i historisk perspektiv ved museumsinspektør Erik Nellemann Nielsen og lys som effekt i udstillinger ved arkitekt MAA Jonas Rump Nielsen – begge fra Den Gamle By.
Kl. 17.00 Afslutning

Prisen inkluderer indgangsbillet til Den Gamle By.

Se parkeringsmuligheder her

Er I støttemedlem eller firmamedlem, er I velkomne til at invitere fem gæster (ikke ansatte i firmaet) med til medlemspris. (Vælg medlemspris ved tilmelding og skriv “gæster” i bemærkningsfeltet”.)

Der kan betales med kort eller MobilePay ved tilmelding, og kvitteret faktura tilsendes efter betaling. Hvis du ikke har mulighed for én af disse betalingsformer, så kontakt venligst DCL Midtjyske kreds.

Sidste frist for tilmelding: 8. november 2023