Temaer

Forskønnelse, bevaring, kulturarv, værdier, udvikling og forandring. Vi sætter fokus på arkitekturen og arkitekternes betydning for vores samfund.

Diversitet og sexisme i arkitektstanden

Se temaet

Som Arkitekternes standsforening arbejder vi for at højne den arkitektoniske kvalitet – og skabe de bedst mulige vilkår herfor. Set i lyset af den aktuelle sexismedebat stiller vi derfor en platform til rådighed for en konstruktiv debat om diversitet i arkitektstanden.

Unge tegnestuer

De unge tegnestuer

Unge arkitekter har altid været med til at understøtte nytænkning i arkitektfaget og komme med nye kreative bud på både fagets og samfundets udfordringer. Vi besøger løbende unge arkitektvirksomheder for at blive klogere på deres drømme og visioner.

Vikingeskibshallen

Se tema om Vikingeskibshallen

Vikingeskibshallen i Roskilde er et af de fineste eksempler på udnyttelsen af betonens unikke kvaliteter. Og den er på listen over de 100 mest væsentlige betonbyggerier i det 20. århundrede i Europa. Men Erik Christian Sørensens brutalistiske værk er nedrivningstruet. Vi sætter fokus på vigtigheden af at bevare denne historiske bygning.

Skønheden i det almene

Se tema om almene boliger

I dette tema sætter Arkitektforeningen fokus på kvaliteterne og de positive fortællinger i de almene boligområder. For der er meget at komme efter – også i de såkaldte ghettoer.

Se tema om COVID-19

COVID-19 har på ingen tid vendt op og ned på samfundet, som vi kender det. Hvad kommer det til at betyde for den måde, vi lever, arbejder og bor på i fremtiden? Arkitektforeningen har inviteret en række MAA’er til at komme med deres post Corona visioner.

Kontakt sekretariatet

Har du spørgsmål? Du er altid velkommen til at ringe til os

Filtrér: Arkitektforeningen

Kurser