Diversitet og ligestilling i arkitektstanden

Som arkitekternes standsforening arbejder vi for at højne den arkitektoniske kvalitet – og skabe de bedst mulige vilkår. Det gør vi blandt andet ved at arbejde for at fremme diversitet og ligestilling i faget. Her på siden har vi samlet nyheder og debat om temaet samt 10 anbefalinger til, hvordan Arkitektforeningen kan styrke udviklingen fra vores medlemsbaserede arbejdsgruppe.

Diversity & Equality Platform

Bliv en del af platformen

Mener du også, der er behov for en kulturforandring mod en mere mangfoldig og inkluderende kultur og formgivningstradition i arkitektfaget? Så bliv en del af en del af Diversity & Equality Platform, som samler arkitekter på tværs, bliver klogere sammen – og holder faget fast på, at levere den viden og handling, der skal til for en reel forandring. Læs mere om hvordan du kan være med.

10 anbefalinger til at fremme diversitet og ligestilling

Se anbefalingerne

I 2021 udarbejdede en arbejdsgruppe, bestående af 9 medlemmer, 10 anbefalinger til, hvordan Arkitektforeningen kan arbejde med at fremme diversitet og ligestilling i faget. Her kan du se anbefalingerne og foreningens tilbagemelding.

Filtrér: Arkitektforeningen

Kurser