Diversitet og ligestilling i arkitektstanden

10 anbefalinger, der skal tage livtag med sexisme i arkitektfaget, åben debat og en aktiv Diversity & Equlity Platform for mere diversitet. Det er blot nogle af de tiltag, Arkitektforeningen har sat i søen for at skabe en mere mangfoldig og inkluderende kultur på tværs af faget.

Sussi Heimburger

sh@arkitektforeningen.dk

Som arkitekternes standsforening arbejder vi for at højne den arkitektoniske kvalitet – og skabe de bedst mulige vilkår. Det gør vi blandt andet ved at arbejde for at fremme diversitet og ligestilling i faget.

Her på siden har vi samlet nyheder og debat om køn, diversitet og ligestilling samt seneste nyt fra vores Diversity & Equality Platform.

Sussi Heimburger

sh@arkitektforeningen.dk

Diversity & Equality Platform

Bliv en del af platformen

Mener du også, der er behov for en kulturforandring mod en mere mangfoldig og inkluderende kultur og formgivningstradition i arkitektfaget? Så bliv en del af en del af Diversity & Equality Platform, som samler arkitekter på tværs, bliver klogere sammen – og holder faget fast på, at levere den viden og handling, der skal til for en reel forandring. Læs mere om hvordan du kan være med.

10 anbefalinger til at fremme diversitet og ligestilling

Se anbefalingerne

I 2021 udarbejdede en arbejdsgruppe, bestående af 9 medlemmer, 10 anbefalinger til, hvordan Arkitektforeningen kan arbejde med at fremme diversitet og ligestilling i faget. Her kan du se anbefalingerne og foreningens tilbagemelding.

Foto: Alonso Mayo

Women in Architecture

Hør de personlige fortællinger fra nogle af arkitekturens kvinder

International debat og oplæg på Kvindernes Kampdag 2023.

Se filmen
Filtrér: Arkitektforeningen