NYHED 13.03.24

Årets navne, highlights og interviews samlet i Indblik 2023

Vidste du at 57% af MAA’erne er mænd? Eller at 22% af MAA’erne arbejder med planlægning og forvaltning? Vi har samlet tal, stemmer og billeder fra året, der er gået i Arkitektforeningen, og kigger ind i de mange faglige og politiske aktiviteter, der peger langt ind i fremtiden. Læs med her.

Verdensmålspavillon på Søren Kirkegaards Plads af RONNOW LETH & GORI i samarbejde med Cinark, finansieret af Realdania og Villum Fonden. Foto: ITCHY

Sussi Heimburger

sh@arkitektforeningen.dk

Dyk ned i Arkitektforeningens årsrapport, hvor vi samler op på de vigtigste begivenheder i foreningen i 2023 – et år som bød på ekstraordinært mange aktiviteter, både i lyset af Arkitekturåret og UIA Verdenskongressen for Arkitekter, men .

Se køns- og aldersfordelingen i foreningen, få et gensyn med årets prisvindere og mød næstforperson Ida Lindberg i et interview om bevaring af det eksisterende byggeri. Du finder også et interview med Jens Bager, som fornylig trådte ind i foreningens bestyrelse, fordi han mener, det er vigtigt at blande sig og tage ansvar for det faglige fællesskab.

Magasinet samler i det hele taget op på de mange aktiviteter, vi har søsat eller videreudviklet i løbet af året. Få et indblik i visionerne for Fremtidens Forening og et overblik over, det politiske aftryk Arkitektforeningen har sat på Christiansborg og ude i de danske kommuner. Eller se de mange skønne billeder fra UIA Verdenskongressen, udvalgte verdensmålspavilloner, udstillingen Reset Materials og meget mere.

God læselyst!

Sussi Heimburger