NYHED 30.03.20

Få et overblik over COVID-19 hjælpepakker

COVID-19 har på ingen tid vendt op og ned på det danske erhvervsliv og arbejdsmarked. Også arkitekternes hverdag. Vi giver her et overblik over de hjælpepakker, der er sat i værk for enkeltpersoner og virksomheder.

COVID-19 har på ingen tid vendt op og ned på det danske erhvervsliv og arbejdsmarked. Dette gælder også arkitekternes. Og det kan uden tvivl skabe en hel del bekymring og usikkerhed. For at holde hånden under vores virksomheder og arbejdspladser har regeringen lanceret en række hjælpepakker.  Nedenfor er et overblik over hjælpepakkerne med angivelse af hvem den enkelte hjælpepakke er særlig relevant for.

(Relevant for freelancere) COVID-19: Regeringen vil hjælpe corona-ramte freelancere og kunstnere
Regeringen udvider den midlertidige kompensationsordning for selvstændige, så freelancere og kunstnere mv. også bliver omfattet

Se mere.

COVID-19: Regeringen sænker grænsen for hjælp til corona-ramte selvstændige,freelancere og kunstere

Se mere.

(Relevant for studerende og dagpengemodtagere) COVID-19: Regeringen og alle Folketingets partier er enige om omfattende hjælpepakke til dansk økonomi
Regeringen og alle Folketingets partier er blevet enige om en markant hjælpepakke, der skal holde hånden under dansk økonomi og hjælpe danske lønmodtagere, studerende og virksomheder gennem en svær tid.

Se mere.

(Relevant for selvstændige) COVID-19: Regeringen præsenterer støttepakke til dansk erhvervsliv
To kompensationsordninger skal hjælpe danske erhvervsdrivende

(Relevant for lønmodtagere) COVID-19: Trepartsaftale skal hjælpe lønmodtagere
Regeringen og arbejdsmarkedets parter giver en hjælpende hånd til de medarbejdere, der er i fare for at miste deres job på grund af corona-udbruddet.

Se mere.

(Relevant for ledige) Jobcentre lukker ned: Går ikke ud over udbetalingen af ydelser

Se mere.

COVID-19: Regeringen og arbejdsmarkedets parter styrker trepartsaftalen om midlertidig lønkompensation

Se mere.

(Relevant for virksomhedsejere) COVID-19: Nu stiller staten garanti på nye lån til små og mellemstore virksomheder.

Se mere.

Få et samlet overblik over regeringens COVID-19 tiltag, på regeringens hjemmeside – www.regeringen.dk

Hjælpepakker under COVID-19

Vi opdaterer denne side løbende med relevant information om hjælp til små og store arkitektvirksomheder under COVID-19 pandemien.

Filtrér: Arkitektforeningen

Kurser