NYHED 24.04.24

Få to måneders gratis adgang til FORESIGHT Climate & Energy's univers

I løbet af de næste 8 uger vil Arkitektforeningen som en del af projektet Agenda Earth udgive en række debatindlæg i tekst og lyd hos mediet FORESIGHT Climate & Energy. Vi er i den forbindelse glade for at kunne invitere alle Arkitektforeningens medlemmer og netværk til to måneders adgang til FORESIGHT Climate & Energys univers af dybdegående artikler, nyheder og podcasts. Alt indhold er på engelsk.

I dag kan du lytte til artiklen "We all contribute to the construction industry's carbon footprint" af fagkonsulent Sidsel Hodge

Sussi Heimburger

sh@arkitektforeningen.dk

Måske du allerede kender FORESIGHT Climate & Energy? Ellers har du chancen nu – helt gratis. FORESIGHT Climate & Energy leverer dybdegående journalistik, der dykker ned i den komplekse opgave, det er at omstille til fossilfri energi og et reelt bæredygtigt byggeri.

Som noget nyt sætter det internationale klimamedie fokus på, hvordan vi udvikler vores byer, landskaber og byggerier med lavest muligt klimaaftryk -og uden at begå mere rovdrift på vores klode. Derfor har Arkitektforeningen, som en del af projektet Agenda Earth, indgået et mediesamarbejde med FORESIGHT for udbrede den måde, danske arkitekter arbejder for at ændre det byggede miljø i en bæredygtig retning. Og hvad det indebærer for vores tilgang til byggeri, materialer, genanvendelse, forbrugeradfærd og æstetiske præferencer.

Ugens fokus: Nedrivning
I denne uge bidrager Sidsel Gelting Hodge, fagkonsulent i Arkitektforeningen og tovholder på Agenda Earth sporet MATERIALER, med sit syn på nedrivning. Hør hendes personlige fortælling fra Gentofte, hvor tendensen med at rive gode huse ned, for at bygge nye store villaer, er udbredt – og hendes bud på, hvordan vi får folk til at se værdien i det eksisterende.

Som ven og medlem af Arkitektforeningen kan du downloade app’en via linket nedenfor og få gratis adgang til en række eksklusive funktioner i to måneder.

Lyt med og bidrag selv til debatten

Artiklerne kan læses men også høres som podcast, så du kan få overblik og indblik, selv mens du er på farten.

Lyt med og del gerne dine perspektiver og erfaringer i ”bidragssporet” i app’en, så vi kan få skabt en interessant og oplysende debat.

Sussi Heimburger

sh@arkitektforeningen.dk

Tilmeld dig FORESIGHT nu og lyt eller læs indlægget

We all contribute to the construction industry’s carbon footprint