NYHED 14.12.20

Repræsentantskabsvalg 2021

Hvem skal repræsentere dig de næste tre år? Der er kampvalg til Arkitektforeningens repræsentantskab. Du kan stemme fra den 1. til den 14. februar 2021.

Foto: Laura Stamer

Der er kampvalg til De 19 og til ledelsen i Arkitektforeningen København. I alle andre lokalafdelinger er der fredsvalg. Du kan se den endelige sammensætning af hele repræsentantskabet den 15. februar 2021.

Alle stemmeberettigede medlemmer modtager en mail med et link til afstemningssitet på den mail, man har opgivet til Arkitektforeningen. Desuden vil der i valgperioden være et link til afstemningssitet fra denne side. Her kan man logge ind med NemID for at stemme.

Diversitet er foreningens styrke

Arkitektforeningens repræsentantskab består af i alt 52 medlemmer og 4 studentermedlemmer og repræsenterer et bredt udsnit af arkitektstanden på tværs af køn, alder, geografi og faglighed.

Studentermedlemmer vælges for 1 år ad gangen, øvrige medlemmer for 3 år.

”Arkitektfagets betydning for vores samfund kan ikke overvurderes, men fagbegrebets grænser er flydende i disse år, og vi oplever i stigende grad, at grundlæggende principper udvandes og udfordres af ureflekteret og uæstetisk byggeri. Derfor har vi brug for engagerede medlemmer, der vil bakke op om fagets position i branchen og behovet for arkitektonisk kvalitet”. Johnny Svendborg, formand for Akademisk Arkitektforening.