NYHED 18.05.22

Se højdepunkterne fra årskonferencen

Transformation og renovering er nøglen til mere bæredygtig arkitektur, men hvad betyder nødvendighedens princip for fremtidens æstetik? Og hvordan skal vi gå til velfærdssamfundets bygninger, når de skal bringes i spil til en ny tid? Det satte vi fokus på til Arkitektforeningens årskonference under overskriften NYT GAMMELT. Se filmen og højdepunkterne fra dagen her.

Foto: Alonso Mayo

Bent Outzen

Politisk konsulent

bo@arkitektforeningen.dk

Se eller gense højdepunkter fra årskonferencen

Skal bygninger blive mere bæredygtige, er de nødt til at have et længere liv, og det gælder både for de bygninger, som har åbenlyse arkitektoniske kvaliteter, men også for alle dem, der ikke har.

Til Arkitektforeningens årskonference den 11. maj så vi nærmere på, hvordan vi konkret arbejder med at transformere og skabe nye formål for efterkrigstidens og velfærdssamfundets arkitektur. Både for at skabe en mere bæredygtig verden, men også for at sikre væsentlig arkitektur for eftertiden.

Se højdepunkterne fra dagen nedenfor.

Bent Outzen

Politisk konsulent