Reset Materials - Towards Sustainable Architecture

Udstillingen "Reset Materials - Towards Sustainable Architecture" i Copenhagen Contemporary (CC) 30. juni til 28. september 2023. Foto: Hampus Berndtson
Vil du vide mere, kontakt:

Sidsel Gelting Hodge

Fagkonsulent

sgh@arkitektforeningen.dk

I sommeren 2023 præsenterede Arkitektforeningen i samarbejde Dreyers Fond og Copenhagen Contemporary (CC) udstillingen Reset Materials – Towards Sustainable Architecture. Udstillingen inviterede på opdagelse i et univers af nye eksperimenterende biogene og genanvendelige byggematerialer udviklet af ti grupper bestående af arkitekter, kunstnere og materialeproducenter.

Udstillingen udsprang af projektet #MATERIALER, som bestod af et open call, arbejdslegater til de ti udvalgte grupper, workshops og en film, der følger udviklingen af de udstillede materialer. Fortællinger og billeder fra udstillingen er gengivet i publikationen af samme navn. Du kan finde det hele på siden.

Mød de 10 hold bag de nye, eksperimenterende materialer, som var udstillet på “Reset Materials – Towards Sustainable Architecture” på CC.

Vil du vide mere, kontakt:

Sidsel Gelting Hodge

Fagkonsulent

sgh@arkitektforeningen.dk

Editor: Chrissie Muhr Authors: Galaad van Daele, Kathrin Gimmel, Victor Boye Julebæk & Nicolai Bo Andersen, Marianne Krogh, Chrissie Muhr, Amalie Smith. Grafisk Design: Studio Atlant.

Publikation samler billeder og reflektioner fra udstillingen

Reset Materials – Towards Sustainable Architecture

Med udspring i udstillingen Reset Materials udkom publikationen af samme navn. Publikationen udfolder de tværfaglige dialoger mellem de ti tværfaglige hold og fletter fælles læring og praksis, videnskab og æstetik sammen i en inspirerende håndbog, der sammenstiller en række taktile collager, stemmer, oplevelser og refleksioner, samtidig med at den udvider diskursen lokalt og globalt gennem essays af Galaad Van Daele og Victor Boye Julebæk & Nicolai Bo Andersen.

Køb bogen her
Filtrér: Arkitektforeningen