NYHED 15.03.23

Se program: Banebrydende arkitekter og forskere på UIA Verdenskongressen for arkitekter

Er du nysgerrig på, hvem der kommer med til Verdenskongressen for Arkitekter i København til Sommer? Nu kan du gå opdagelse i programmet, som byder på mere end 110 talks med navne som Dorte Mandrup og Anders Lendager til den internationale arkitekt Francis Kéré fra Tyskland/Burkina Faso til forfatter og feminist Chimamanda Adichie. Og husk, at der er early bird-rabat indtil den 31. marts.

Den buede Lille Langebro er skabt af arkitekterne WilkinsonEyre og Urban Agency i samarbejde med ingeniørerne BuroHappold. Foto: Rasmus Hjortshøj

Mette Lindberg

ml@uia2023cph.org

Er du optaget af de seneste tendenser eller forskning inden for nye bæredygtige materialer, klima, inkluderende byrum eller fx design for trivsel og sundhed, så kan du godt begynde dig at glæde dig.

For programmet for verdenskongressen er nu på gaden, og det er spækket med kendte og ukendte arkitekter, ingeniører, forskere, politikere, aktivister, beslutningstagere, studerende med mere. Fælles for dem er, at de har noget på hjerte og ønsker at bidrage til en bæredygtig forandring.

Kongresprogrammet byder på mere end 110 sessioner i 15 parallelle spor. Eller sagt med andre ord: 240 timers fagligt indhold i form af:

• KEYNOTE-dialoger, som er designet som en række samtaler mellem banebrydende arkitekter, forskere, erhvervsfolk og politikere.
  • NEXT GEN-sessioner, der giver plads til studerende og unge arkitekter, klimaaktivister, kunstnere, ingeniører m.fl., åbner et vindue til fremtiden og starter dialogen på tværs af generationer.
  • PAPER PRESENTATIONS fra alle verdenshjørner – 250 bidragydere præsenterer den nyeste viden, udfordrer arkitektoniske normer og forbinder forskning og praksis på nye måder.
  • VELUX DAYLIGHT TALKS, som udforsker betydningen af naturligt lys i arkitektur og præsenterer arkitekter, der aktivt arbejder med dagslys i deres projekter.
  • OBEL AWARD TALKS, som fremhæver arkitektoniske bidrag til mennesker og planeten med prisvindende projekter, der udfordrer status quo.
  • Og meget mere. Blandt andet kan du glæde dig til programmet for de mange side-events i byen, der lanceres i løbet af foråret.

Glæd dig også til at besøge Bella Centret, som vil blive transformeret til en indbydende og inspirerende hub, der danner rammen om dialog og inspiration og mødet med ligesindede, som er opsat på at ændre vores tilgang til det byggede miljø og skabe en bedre verden.

Dyk ned i programmet her på siden eller find det og meget andet på UIA-kongressens website her . God fornøjelse!

Pssst. Husk at der er Early Bird rabat frem til og med 31. marts.

Mette Lindberg

ml@uia2023cph.org

Parterne bag kongressen

Realdania, Det Kongelig Akademi, Arkitektskolen Aarhus, Bevica Fonden, Dreyers Fond, Danske Arkitektvirksomheder og Akademisk Arkitektforening.

På verdenskongressens program finder du bl.a. Jessica Amescua Carrera og Mariana Ordóñez Grajales fra tegnestuefællesskabet Communal i Mexico.

Vil du med til UIA Verdenskongressen for Arkitekter?

Få Early Bird-rabat indtil 31. marts

Book din billet til verdens største begivenhed for bæredygtighed og arkitektur i 2023.

Se priser
Filtrér: Arkitektforeningen