Konkurrencer

Når arkitektonisk kvalitet er en del af værdigrundlaget for udbud eller konkurrencer, tilbyder Arkitektforeningen strategisk rådgivning, oplæg og undervisning. Vi har et unikt fagdommerkorps, der med stor faglig tyngde kan deltage i bedømmelseskomiteer i konkurrencer, udbud og andre fora. Arkitektforeningen afholder desuden netværkseminarer for rådgivere.

Brug vores fagdommere

Fagdommer MAA

En fagdommer MAA er ambassadør for arkitektonisk kvalitet. Arkitektforeningens fagdommere kan udpeges til alt fra bedømmelsesprocesser i konkurrencer og udbud med arkitektydelser til bygningspræmieringer og arkitekturråd. En fagdommer MAA formidler det arkitektoniske indhold for de øvrige dommere, så I er rustet til at træffe de bedste beslutninger.

Leder du efter rådgivning?

Strategisk rådgivning

I Arkitektforeningen tilbyder vi strategisk rådgivning til både private og offentlige bygherrer samt rådgivere i konkurrencer og udbud med arkitektydelser. Det gør vi, fordi en god og velplanlagt arkitektkonkurrence kan sætte skub i udviklingen og ændre samfundet til det bedre.

Foto: Laura Stamer

Vi deler vores viden med dig

Vidensbank

Arkitektforeningen har siden 1907 arbejdet med, hvordan konkurrencer bedst bidrager til udviklingen af vores samfund. Det gør vi fortsat. Og vi indsamler løbende ny viden i samarbejde med branchens andre aktører.

Besøg vidensbanken

Netværkseminarer

Netværksseminarer

Vi tilbyder et grundkursus og netværk for certificerede konkurrenceledere. Du kan dele erfaringer og få viden, der holder dig opdateret og gør dig bedre rustet til at varetage rådgiverrollen.

Arkitektkonkurrence på egen hånd?

Undervisning og workshops

I Arkitektforeningen tilbyder vi inspirationsoplæg og undervisning for bygherrer og rådgivere, der selv ønsker at gennemfører konkurrencer.

Buddinge Byport: Indbudt idékonkurrence

Tre teams bød ind på opgaven om at skabe et nyt byområde, som i fremtiden kan blive en del af en ny port til Buddinge.